سایبرا => بینهایت اطلاعات در سایبرا

نیازهای اطلاعاتی امروزه را اینجا بیابید
وبلاگ رسمی شرکت بیان

نیازهای اطلاعاتی امروزه را اینجا بیابید

آخرین نظرات
نویسندگان
  • ۱
  • ۰

سلام، 

همونطور که گفته بودم از این به بعد هر ماه در یک مورد بخصوص در این حوزه خواهم نوشت که شامل معرفی کامل اون مبحث، مدارک، کتابها و سایت های اون موضوع خواهد بود. برای اولین مورد از شرکتی می خوام شروع کنم که مدارکش به عنوان مدارک پایه در حوزه ی آی تی شناخته میشه و به همه علاقه مندان توصیه میکنم از این شرکت و مدارکش برای ورود به دنیای شیرین و تو در توی آی تی استفاده کنند. 

 

به ادامه مطلب که در مورد معرفی این شرکت، مدارک و ارائه چندین کتاب جدید از این شرکت است، توجه نمایید. 

همانطور که در بالا گفته شد، مدارک این شرکت برای شروع یادگیری و کار در این حوزه ضروری می باشند و به نوعی می توان گفت این مدارک برای شروع به کار در شرکت هایی نظیر Cisco، Microsoft، Citrix و مدیریت پروژه ضروری است. در زیر نقشه راه مدارک این شرکت گذارده شده است که بسیار گویا است اما در ادامه برای واضح تر شدن موضوع به توضیح در مورد کلیدی ترین مدارک آن خواهیم پرداخت.

همانگونه که گفته شد مدارک این شرکت مبانی و به صورت کلی دوره هایی در حد میانی و قبل از پیشرفته می باشند و به طور کلی می توان گفت دوره های شرکت کامپیا به 4 سطح پایه، تخصصی، حرفه ایی و جامع تقسیم می شوند. هر کدام از این دوره ها شامل چند دوره هستند که شامل موضوعات خاص می باشند. همان گونه که در نقشه بالا مشاهده می نماید دوره های این شرکت می تواند شروعی برای گذراندن دوره های دیگر در شرکت های دیگر از جمله سیسکو باشد.

در زیر به معرفی اجمالی دوره های این شرکت خواهیم پرداخت؛ این مطلب در ادامه تکمیل می شود پس شما رو دعوت می کنم تا انتها با این دوره باشید.

دوره مقدماتی شرکت کامپتیا:

شروع مدارک و دوره های این شرکت با  مبانی آی تی است. در این دوره مبانی و آشنایی با فناوری، مبانی سخت افزار، مسائل تطابق و خطاهای رایج و همچنین امنیت و جلوگیری از آسیب های امنیتی گنجانده شده است. 

دوره تخصصی:

به طور کلی در این سری مطالب مرتبط با دانش های مورد نیاز کسب و کار و تکنیک برای بازارها قرار داده شده است. این دوره ها می توانند همراه با سایر مدارک شرکت و/یا به تنهایی گرفته شوند. این سری از دوره های شرکت کامپتیا شامل موارد زیر است:

به این علت که هدف این مطلب چهار مدرک پرکاربرد و با اهمیت در سری حرفه ایی شرکت کامپتیا است، از دوره های تخصصی این شرکت تنها با ذکر نام و لینک صفحه اصلی عبور می کنیم.

سری دوره های حرفه ایی کامپتیا:

این سری از مدارک دانش و اطلاعات لازم برای موفقیت در یک حوزه تخصصی برای کار در فناوری اطلاعات را فراهم می آورد که در زیر به بررسی این دوره ها خواهیم پرداخت.

  • کامپتیا A+: این دوره تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، مطالب اولیه شبکه، نصب و راه اندازی، عیب یابی، ارتباطات و مسائل حرفه ای را پوشش می دهد.
  • کامپتیا CDIA+: این دوره دانش و مهارت های مورد نیاز در زمینه فروش تصویربرداری مستند، از جمله برنامه ریزی، طراحی و تعیین یک سیستم مدیریت تصویربرداری مستند را پوشش می دهد.
  • کامپتیا Cloud+: این دوره روش استاندارد مورد نیاز برای پیاده سازی  ایمن و نگهداری فنآوری ابری را پوشش می دهد.
  • کامپتیا CTT+: این دوره دانش و مهارت های مورد نیاز برای زمینه آموزش های فنی، از جمله آماده سازی کلاس درس، ارائه، ارتباطات، تسهیل و ارزیابی در هر دو نوع کلاس درس سنتی و محیط کلاس درس مجازی را پوشش می دهد.
  • کامپتیا Linux+: این دوره مدیریت کاربر، مجوز های دسترسی فایل، تنظیمات نرم افزار و  مدیریت بنیادین سیستم های لینوکس را پوشش می دهد.
  • کامپتیا Mobile App Security+: این دوره دانش و مهارت های مورد نیاز برای ایجاد یک برنامه امن در iOS و/یا نرم  آندروید و همچنین حصول اطمینان از ارتباطات امن شبکه و خدمات وب بخش مدیریت را پوشش می دهد. 
  • کامپتیا Mobility+: این دوره دانش و مهارت های مورد نیاز برای درک و تحقیق قابلیت استفاده از دستگاه های مختلف همراه و جنبه های فنآوری های در هوا را پوشش می دهد.
  • کامپتیا Network+: این دوره مدیریت، نگهداری، عیب یابی، عملیات و پیکربندی زیرساخت شبکه پایه را پوشش می دهد.
  • کامپتیا PDI+: این دوره دانش و مهارت های مورد نیاز برای تکنسینی در امور چاپ و تصویربرداری، از جمله اجزای اساسی الکترومکانیکی و ابزارهای آنها، موتور چاپ و فرآیندهای اسکن، تئوری رنگ ها و شبکه را پوشش می دهد.
  • کامپتیا Project+: این دوره کل فرآیند مدیریت پروژه، از جمله شروع، برنامه ریزی، اجرا، پذیرش، حمایت و بسته شدن را پوشش می دهد.
  • کامپتیا Security+: این دوره سیستم های امنیتی، زیرساخت های شبکه، رمز نگاری، ارزیابی ها و ممیزی را پوشش می دهد.
  • کامپتیا Server+: این دوره زمینه هایی از قبیل RAID، SCSI، مدیریت کامپیوترها چند CPU و بازیابی فاجعه را پوشش می دهد.
  • کامپتیا Storage+: این دوره اجزای ذخیره سازی، اتصال، مدیریت ذخیره سازی، حفاظت از داده ها و عملکرد ذخیره سازی را پوشش می دهد.

 

  • ۹۲/۰۹/۲۵
  • محسن قاسمی

CompTia

Certification

Networking

نظرات (۱)

  • محسن قاسمی
  • این پست در حال کامل شدن است، پس دوباره هم تا تمام شدن کامل دوره ها با این پست باشید.

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی